Becalizarea PNL: Pactul Crin-Gigi

Era in 1995, participam la o conferinta in Florida. Flagelul tribalismelor nationaliste distrusese ceea ce fusese candva Iugoslavia. Jacek Kuron, celebrul disident polonez, s-a intrebat daca vom asista la europenizarea Balcanilor ori la balcanizarea Europei. Ma intreb azi daca, odata stabilita relatia de conlucrare electorala intre PNL si Gigi Becali, vom asista la penelizarea “razboinicului luminii” ori la becalizarea PNL in versiunea antonesciana.

Faptul ca aceasta alianta contra naturii nu genereaza acea mirare normala, daca nu chiar indignare, din partea moralistilor de serviciu este el insusi elecvent si vorbeste despre un alarmant declin al spiritului critic in dezbaterile politice din Romania. Avid de putere, versatil, cinic si oportunist, El Crin nu are scrupule atunci cand este vorba de intarirea propriei pozitii. A ajuns valet la Felix, nu are motive sa ezite in a se imbratisa cu Gigi. Isi permite sa o insulte pe Adriana Saftoiu, dar il promoveaza pe fostul informator Rosca Stanescu, unul dintre cei nemijlocit responsabili pentru prabusirea normelor deontologice din presa romaneasca in ultimele doua decenii. Mega-plagiatorul Ponta aplauda miscarea lui Crin invocand atasamentul sau pentru Clubul “Steaua”.

L-am intalnit o singura data in viata pe Gigi Becali. Era in martie 2004, amicul meu, politologul Dan Pavel, era consilierul presedintelui PNG. I-am spus ca fiul meu (Adam nu implinise inca 9 ani) ar dori un tricou semnat de fotbalistii clubului sau preferat. Nu intru in detalii, am ajuns la Gigi Becali acasa, am stat circa 15 minute, erau acolo doi jurnalisti de la un tabloid, vizita a facut valuri in presa. Au aparut articole in care se spunea ca voi deveni consilierul lui Becali. Am incercat sa raspund ca este o neintelegere, ca nu trebuie sa confundam registrul privat cu cel public. Am mai spus ca eu sunt liberal, cate vreme Becali se proclama crestin-democrat.

Atata mi-a trebuit. Chiar si prieteni dragi s-au infuriat ca il “stampilez” pe Becali crestin democrat. Dau filmul inapoi si cred ca am gresit. Nu trebuia sa ajung acolo. Nu trebuia sa ignor avertismentele date de doi dintre prietenii mei cei mai apropiati. Dar, comparat cu Pactul Antonescu-Becali, acel moment imi apare ca o eroare minora, lipsita in fond de orice consecinte.

Ceea ce face Crin Antonescu este sa inmormanteze practic identitatea Partidului National Liberal, sa calce in picioare mostenirea politica, spirituala si morala a acestei formatiuni. Gigi Becali poate fi, pana la un punct, un personaj pitoresc. Este, nu mai putin, exponentul unui populism cu accente arhaic-fundamentaliste, al acelui tip de politica pe care un partid ca PNL ar trebui sa o repudieze, nu sa o incurajeze. Am scris despre Crin Antonescu ca este cel mai ridicol personaj din politica romaneasca a ultimelor decenii. La ora actuala se dovedeste si cel mai periculos.

Pentru comentarii:

http://www.evz.ro/detalii/stiri/Becalizarea-PNL-Pactul-Crin-Gigi-1005724.html

 

 

Comments are closed.

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 186 other followers

