O obscenitate: Vasile Ernu si semnificatia cuvantului “pogrom”

Tribunii stangismului autohton sunt in plina ofensiva impotriva … cui credeti? A Monicai Macovei si a programului ei. Utilizarea termenului “pogrom” in acest context este, o spun cu deplina responsabilitate, o obscenitate. Mai suntem unii care au auzit in familie ce insemna un pogrom. Mai suntem unii care am citit destul despre ororile antisemitismului si ale rasismului pentru a ne intreba pana unde poate merge iresponsabilitatea demagogica, jocul cinic cu vorbele. Ma intreb ce au de spus cei care conduc Institutul “Wiesel” despre lejeritatille metaforice ale d-lui Vasile Ernu? Maine ne vom trezi ca o acuza pe Monica Macovei de “indemn la genocid”, tot ca metafora, n’est-ce pas?vasile ernu devis grebu

Nu stiu administratorii site-ului “CriticAtac” ce inseamna un pogrom? N-au auzit de pogromul de la Iasi? De pogromul de la Chisinau din timpul Rusiei tariste? Nu stiu ce inseamna cuvantul “pogromist”? Fratele tatalui meu, sotia sa si doi copii, un baietel si o fetita, au murit arsi de vii la Odessa, in timpul infioratorului masacru. Ii transmit domnului Ernu ca eu unul ma simt jignit personal de titlul pe care a gasit de cuviinta sa-l dea articolului sau. Este un ultragiu adus memoriei victimelor Holocaustului. La o zi de la comemorarea acestor victime. Vasile Ernu trebuie sa-si ceara scuze public.

http://www.criticatac.ro/26474/monica-macovei-program-impotriva-srciei-pogrom-impotriva-sracilor-portrete-de-candidai/

http://macoveipresedinte.ro/posts/democratia-romaneasca-nu-isi-poate-construi-viitorul

Enormitatea lui Ernu a fost reluata si aici:

http://adevarul.ro/news/politica/portrete-candidati-i-monica-macovei-program-impotriva-saraciei-pogrom-saracilor-1_5437b1990d133766a8d26b20/index.html

Update, 11 octombrie 2014–Dl Vasile Ernu a publicat un update pe “CriticaAtac” care incepe cu aceste cuvinte: “Pentru Vladimir Tismăneanu & apărătorii doamnei Monica Macovei. S-a trezit domnul Tismăneanu, veşnicul apărător al puterii…” Stiam ca dl Ernu are probleme serioase cu proprietatea termenilor, se pare ca s-au agravat. Poate imi si ne explica dl Ernu cum as fi eu “vesnicul aparator al puterii”, sustinanand-o pe Monica Macovei. Actualul presedinte al Romaniei, Traian Basescu, o sustine pe doamna Elena Udrea. Actualul premier, Victor Ponta, se sustine pe sine si este sustinut de corporatia cvasi-mafiotica din jurul si din interiorul PSD. Doua partide cu baza in teritoriu si multiple legaturi in lumea de afaceri, il sustin pe dl Iohannis. Niciun partid nu o sustine pe Monica Macovei. Deci, da, domnule Vasile Ernu, sunt de partea puterii. Adica a puterii celor fara de putere despre care a scris Vaclav Havel. Nu ma voi angaja mai departe intr-o polemica cu Dvs. Mi-e teama ca n-ati inteles ceea ce-am incercat sa va transmit in mesajul meu. Era, pur si simplu, o invitatie la pudoare lingvistica. Este totusi un pas inainte (ori inapoi) faptul ca ati decis sa folositi ghilimele atunci cand recurgeti, hiperbolic, deplasat si fortat, la termenul pogrom.

“Vesnic aparator al puterii”, domnule Ernu? V-as aminti ca sunt colaborator permanent al postului de radio Europa Libera incepand din februarie 1983. Nu cred ca suntem multi cei cu o asemenea continuitate. Chiar credeti ca in peste trei decenii de colaborare la acel post de radio numai Dvs ati putut decela inclinatia mea de a pactiza cu “puterea”? Eram “aparator al puterii” pe vremea revistelor “Agora” si “Meridian”? Cand organizam la Timisoara, impreuna cu Mircea Mihaies si Vasile Popovici, conferina intrenationala “Putere si opozitie in societatile post-comuniste”? Eram aparator al puterii cand, in februarie 1990, am scris in “The New Republic” articolul “New Mask, Old Faces” despre junta neo-comunista din Romania? Aparam puterea iliesciana cand, revenit din Romania barbariei din iunie 1990, am publicat, tot in “The New Republic”, articolul “Homage to Golania”? Ori atunci cand, in momentul in care regimul fesenist il trata in chip infam pe Regele Mihai, publicam in “Christian Science Monitor” un articol cu titlul “A Spanish Solution for Romania”? Azi, multi se proclama admiratori ai Regelui. Pe atunci nu eram chiar atat de multi. “Vesnic aparator al puterii”? Poate cititi volumul meu “Irepetabilul trecut” si vorbim dupa aceea. In acel volum scriam despre infinitul tupeu al lacheilor. Textul nu si-a pierdut actualitatea…

In toamna anului 2006, vs, domnule Ernu, ii spuneati lui Mihai Vaculovski, intr-un interviu aparut in revista “Tiuk”, vorbind despre postfata cartii “Nascut in URSS”: “Nu intimplator mi-am luat ca autor pentru postfata cartii mele pe Sorin Antohi. De ce l-am invitat sa-mi faca el postfata si nu altcineva? Am avut doua nume la care m-am gindit: Sorin Antohi si Vladimir Tismaneanu. Ambii intelectuali pe care-i respect in mod special. Am apelat la Sorin Antohi pentru ca-l cunosteam personal. Pe Tismaneanu l-am cunoscut personal abia dupa lansare.” Deci, pe atunci, nu eram un intelectual aservit puterii. Nu ma respectati oricum, ci “in mod special”. Ce s-a petrecut intre timp pentru ca sa va schimbati radical pozitia in ce ma priveste? E simplu de raspuns, condamnarea dictaturii comuniste din Romania ca ilegitima si criminala. Pe Dvs si pe amicii Dvs, la fel ca si pe stalinistii nationali si pe maniacii xenofobi, de la Ion Iliescu, Paul Niculescu-Mizil si Corneliu Vadim Tudor la Adrian Paunescu, Mihai Pelin si Mihai Ungheanu, v-a exasperat acel act de justitie morala. Nu l-ati putut suporta si nu ii puteti suporta pe cei care au luptat ca el sa se petreaca. Domnule Ernu, adversitatea Dvs ma onoreaza. Daca m-ati fi laudat, as fi avut frisoane…

http://www.curteaveche.ro/irepetabilul-trecut-editia-a-ii-a-revazuta.html

http://www.romanialibera.ro/aldine/history/arheologia-cadavrului-comunist-130404

 

One Response to O obscenitate: Vasile Ernu si semnificatia cuvantului “pogrom”

  1. […] trezit domnul Tismăneanu, veşnicul apărător al puterii. De ce folosesc cuvîntul “pogrom”. Nu a citit mai departe, s-a […]

