Cand Ion Cristoiu “o da in bara”

Nu am nicio legatura cu discursul d-lui Klaus Iohannis de la Timisoara, nu l-am intalnit in viata mea pe noul presedinte al Romaniei, nu intentionez sa ma ocup de Muzeul Comunismului, are cine sa o faca, har Domnului, deci, cu un text bizar pe acest subiect, analistul Ion Cristoiu, om pe care il cunosc de decenii (m-a debutat la “Viata Studenteasca” in 1973), se lasa purtat de imaginatie si, vorba lui Traian Basescu, o cam da in bara!

In mai 2006, la inceputul activitatii Comisiei Prezidentiale pentru Analiza Dictaturii Comuniste din Romania, Ion Cristoiu a scris in “Jurnalul National” (eu scriam la “Evenimentul Zilei” inca de-atunci, plecasem de la “Cotidianul” la care ajunsesem dupa ce plecasem de la “Jurnalul”) un articol cu titlul “Vladimir Tismaneanu in ciorba de pe Dambovita”. Avea in multe privinte dreptate. Subestimasem intensitatea vendetelor, orgoliilor si meschinariilor locale. Il asigur ca nu am nici cea mai mica intentie sa repet experiente care nu au fost intotdeauna agreabile🙂 Dar despre amintirile mele, pe acest subiect, foarte curand, intr-un dialog pe platforma “La Punkt” cu Cristian Patrasconiu.

http://jurnalul.ro/editorial/vladimir-tismaneanu-in-ciorba-de-pe-dambovita-22395.html

Ma grabesc sa adaug ca ideea unui Muzeu al Comunismului la Bucuresti este excelenta, nu sunt nici pe departe singurul care crede in necesitatea unui asemenea loc de memorie si, de-aici, din Washington, o sustin cu speranta si incredere!

Avem Sighetul, un Muzeu Memorial demn de tot respectul nostru, un reper al adevarului pentru care nu vom putea niciodata sa le multumim indeajuns Anei Blandiana, lui Romulus Rusan si colaboratorilor lor, e timpul sa avem si un muzeu la Bucuresti, asa cum exista la Varsovia, Budapesta si Praga.

http://www.stiripesurse.ro/cristoiu-vladimir-tismaneanu-a-pus-mina-i-pe-klaus-iohannis_942273.html

Comments are closed.

