Vocatia infamiei: Basescofobul Nistorescu il ataca pe Tom Gallagher

Este limpede cu ce misiune a sosit Nistorescu la Cotidianul: sa loveasca in Traian Basescu cu nesfarista ravna, sa mobilizeze toate rezervele de ura si resentiment disponibile pe piata, prin canale si haznale, pentru a izbi in intelectualii care refuza sa cante in corul basescofob.  Prevedeam ieri ca urmatorul pe lista mizerabila pe care o intocmestesc Nisto si Rembo (once again, thanks Bleen!) va fi… Ei bine, ma gandem ca va fi H.-R. Patapievici, cel pe care subculturalul Nistorescu l-a numit (remarcabil reflex autocritic) in publicatia Foaia transilvana “canalie de facto”. N-a fost asa, randul lui HRP vine saptamana viitoare.

Cel atacat de data aceasta este Tom Gallagher, profesor de stiinte politice  si peace studies la Universitatea Bradford din Anglia. Nu “fost profesor”, cum dezinformeaza Nistorescu. Am avut in 2004 divergente cu Tom Gallagher. Am gresit eu in unele chestiuni, a gresit poate si el. Nu suntem infailibili, deci am cautat punctele comune in analiza lumii post-comuniste.  Ne-am intalnit in tara si la Washington, am discutat despre ideologii, terorism, marxism, despre Romania, dar si despre Portugalia ori Scotia.

Am decis sa punem capat oricarei polemici, mai ales dupa momentul 18 decembrie 2006. Tom Gallagher era acolo, in Parlament, atunci cand Vadim a facut circul de trista amintire. A fost alarmat, dezgustat si revoltat. Nisto si Rembo, in schimb, jubilau “pe sticla”.

Tom Gallagher a indraznit sa scrie un articol in Romania Libera din 10 august 2009 in care si-a exprimat dezamagirea legata de disparitia unui mare ziarist. Nu-l mai recunoaste pe Nistorescu, cel in care si-a pus atatea sperante in 2004.   O spune cu tristete si fara patima. Mai grav, ii da sanse lui Traian Basescu, scrie lucruri de bun-simt, nu participa la linsaj. Nimic surprinzator, asadar: a urmat vicioasa executie din Cotidianul lui Nisto, Rembo & Co.

Recomand aici o excelenta analiza a ritualului nistorescian al foarfecii.

Comments are closed.